10 Δεκ 2014

ΜΙΑ " ΚΑΡΔΙΑ " ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Πρεμιέρα κάνει και επισήμως το «Ελληνικό Σήμα», το οποίο μετά την υπογραφή- έστω και μετά από πέντε σχεδόν χρόνια- της σχετικής απόφασης για την εφαρμογή του, θα μπορεί να «συνοδεύει» τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές, αποτελώντας σαφή πιστοποίηση της προέλευσή τους.
Ο σχεδιασμός του σήματος για την πιστοποίηση των ελληνικών προϊόντων ανατέθηκε στη σχεδιαστική ομάδα της MILK μετά από κλήρωση που πραγματοποίησε η Ένωση Διαφημιστικών Εταιριών Ελλάδος ανάμεσα στις εταιρίες του κλάδου που προσφέρθηκαν να αναλάβουν το έργο, άνευ αμοιβής. Η παρουσίαση του σήματος αναμένεται να γίνει σε ειδική εκδήλωση σήμερα Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου.
Διαβαστε περισσοτερα

«Με την πρώτη ματιά το σήμα εκφράζει πρώτα από όλα την ελληνικότητα. Δηλαδή δεν αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για το χαρακτήρα και την προέλευση του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Και σε δεύτερη ανάγνωση διακρίνει εύκολα κανείς μια στιλιζαρισμένη μορφή καρδιάς στα ελληνικά εθνικά χρώματα που "μιλάει" στο θυμικό του Έλληνα καταναλωτή και του υπογραμμίζει ότι αυτή η υπηρεσία ή το προϊόν που επιλέγει είναι ελληνικό. Ταυτόχρονα το σήμα αυτό, αν και είναι τόσο κλασσικά ελληνικό, είναι τόσο απλό και τόσο αναγνωρίσιμο που εντυπώνεται αμέσως στο μυαλό όποιου το δει έστω και για μία φορά» εξηγεί στο Capital.gr η Λεώνη Γιαγδζόγλου, μια εκ των τριών ιδρυτών της εταιρείας MILK.

Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ομάδα ήταν το σήμα να είναι άρτιο και να ανταποκρίνεται στο σκοπό του. Δηλαδή να εξυπηρετεί την πιστοποίηση και τη διάκριση της προέλευσης των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών και να πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές και άλλες προϋποθέσεις, ώστε να λειτουργεί αποτελεσματικά στο μεγάλο εύρος των πιθανών εφαρμογών του.

Η δημιουργία του σήματος έγινε υπό την καθοδήγηση του Γιώργου Αναστασιάδη και της Λεώνης Γιαγδζόγλου και τελικά επελέγη η συγκεκριμένη πρόταση που σχεδίασε ο Γιάννης Ρούσσος. «Ο απλός και παράλληλα έντονος σχεδιασμός του σήματος, η συμμετρία και η χρωματική ισορροπία του άσπρου και του γαλάζιου εξασφαλίζει πάρα πολλές δυνατότητες αξιοποίησης του σήματος σε διάφορα μεγέθη, σε ποικίλες μορφές εκτυπώσεων, και μάλιστα με τρόπο που σε όλες ανεξαιρέτως τις εφαρμογές αναδεικνύεται, χωρίς τη παραμικρή απώλεια, η εκφραστική δύναμη του σήματος» αναφέρει η σχεδιαστική ομάδα.

Η εταιρία MILK ΕΠΕ δημιουργήθηκε το 2000 από τη Λεώνη Γιαγδζόγλου, την Έλλη Μπακοπούλου και το Γιώργο Αναστασιάδη και δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο του BRANDING, δηλαδή στο σχεδιασμό, τη δημιουργία και την υλοποίηση εταιρικής και προϊοντικής ταυτότητας. Σήμερα απασχολεί 14 άτομα. Έχει συνεργαστεί με επιτυχία με μεγάλες εταιρίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, σε διάφορους κλάδους για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών brands που στο μεταξύ έχουν μεγάλη αναγνώριση, ευρεία αποδοχή από το κοινό και αποφέρουν σημαντικά κέρδη στις εταιρίες από τις οποίες προέρχονται. Ανάμεσα στο πελατολόγιο της περιλαμβάνονται εταιρίες όλων των μεγεθών, όπως Σαράντης, Wind, Alpha Bank, Kallimanis, Creta Farm, Papastratos, Septem, Migato και διεθνείς εταιρίες που δραστηριοποιούνται στη Ελλάδα, όπως Nestle, 3E, Lidl και άλλες.

«Διαχρονικά ένας από του βασικούς στόχους της MILK είναι η υποστήριξη κυρίως ελληνικών εταιριών όλων των μεγεθών ώστε να κάνουν με τη συμβολή μας τα προϊόντα τους πιο ανταγωνιστικά και ελκυστικά και να τα τοποθετήσουν με επιτυχία όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στις διεθνείς αγορές» σημειώνει η εταιρεία.

Το σήμα θα δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες παραγωγούς να προωθούν τα προϊόντα τους είτε στον πρωτογενή τομέα, είτε στη μεταποίηση, ενώ θα μπορούν να αναδείξουν την εγχώρια παραγωγή στην εξωτερική αγορά, η οποία εκτιμάται ότι θα διεκδικεί επί ίσοις όροις μερίδια από στην παγκόσμια κατανάλωση, δίνοντας τέλος σε φαινόμενα «ελληνοποιήσεων». Οι επιχειρήσεις ελπίζουν εξάλλου να αποκτήσουν συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ομοειδών εισαγομένων προϊόντων.

Χρειάστηκαν ωστόσο σχεδόν πέντε χρόνια για να εκδοθεί τελικώς το σήμα ελληνικού προϊόντος. Η δημιουργία του σήματος εκκρεμούσε από το 2012, καθώς η υλοποίηση του Ν.4072/2012 έμενε στις προθέσεις. Η διαδικασία για την έγκριση πιστοποίησης προέλευσης στα ελληνικά προϊόντα ξεκίνησε τον Μάιο του 2010. Η έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δόθηκε τελικά μετά από ένα χρόνο, ενώ η απόφαση υπογράφηκε το 2012. Το Μάρτιο του 2013 προκηρύχτηκε διαγωνισμός για το σχεδιασμό, ενώ μετά από ενάμιση χρόνο ενάμιση χρόνο έγινε η επιλογή του σήματος και η έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.










pasege.gr